Les Extraescolars / Las Extraescolares

Les Extraescolars

S’acosta el mes d’octubre i ens comencem a plantejar les activitats que poden fer els nostres fills fora de l’escola.

Fútbol, bàsquet, natació, ballet, pintura, anglès, escalada, handbol, ritmica, escacs, música….. segur que escriuria un llista infinita d’activitats que s’ofereixen com a extraescolars.

A vegades alguns pares comencem a pensar i a matricular en aquelles que creiem que poden ser beneficioses pels  fills/es, moltes vegades els arguments són:

  • “l’apunto a bàsquet perquè li va bé per la coordinació”,
  • o “l’apunto a natació perquè ha d’aprendre a nedar per si cau a una piscina a l’estiu”,
  • o “l’apunto a anglès perquè aprengui un nou idioma per quan sigui gran”,…

 

Però…. Els hem preguntat als nostres fills/es quina és l’activitat que els agradaria fer?

Moltes vegades els adults busquem activitats que creiem que els poden ser interessants per a ells/es o fins i tot aquella que ens hagués agradat portar a terme nosaltres quan érem petits. Crec que hem de pensar en ells/es, he estat amb infants que ploraven abans d’anar a la extraescolar, per a ells/es no els suposava un esbarjo sinó un malestar. Penso que a la sortida de l’escola necessiten realitzar una activitat que els sigui motivadora que els ajudi a desconnectar de l’entorn escolar.

Crec que el millor és que ells puguin escollir la extraescolar que més els atrau i se sentin còmodes. Per aquest motiu, és una bona opció, sol·licitar períodes de prova gratuïts i comprovar que els agrada. Ja que si abonem la matrícula abans de l’inici de l’activitat ens pot condicionar a presionar el nostre fill/a a seguir.

Un altre aspecte a tractar és la “hiperocupació”, entenc que molts pares treballen fins tard i necessiten tenir ocupats als seus fills fora de l’horari escolar, però molts infants tenen extraescolars fins tard i cada dia, cosa que els suposa tenir poca estona per a ells/es. Hem d’equilibrar el nombre d’extraescolars amb l’estona de joc individual com també amb els “deures” de l’escola.

També hem de tenir en compte que encara que escullin aquella extraescolar, amb el temps, poden anar perdent motivació per a ella i tenir la necessitat de buscar-ne una altra.

Penso que abans d’escollir una extraescolar els pares hem de parlar amb el nostre fill/a i decidir-la conjuntament!!

A mi m’agrada escoltar: “Va a aquesta activitat perquè li agrada” encara que per a nosaltres com a pares no sigui l’extraescolar ideal.

shutterstock_394545289

Las Extraescolares

Se acerca el mes de octubre y nos empezamos a plantear las actividades que pueden hacer nuestros hijos fuera de la escuela.

Fútbol, ​​baloncesto, natación, ballet, pintura, inglés, escalada, balonmano, rítmica, ajedrez, música … .. seguro que escribiría un lista infinita de actividades que se ofrecen como extraescolares.
A veces algunos padres empezamos a pensar y a matricular a nuestros hij@s en aquellas que creemos que pueden ser beneficiosas para ell@s, muchas veces los argumentos son:
“L@ apunto a baloncesto porque le va bien para la coordinación”,
o “l@ apunto a natación porque debe aprender a nadar por si cae en una piscina en verano”,
o “l@ apunto a inglés para que aprenda un nuevo idioma para cuando sea grande”, …

Pero …. Les hemos preguntado a nuestros hijos as cuál es la actividad que les gustaría hacer?


Muchas veces a los adultos buscamos actividades que creemos que les pueden ser interesantes para ellos/as o incluso aquella que nos hubiera gustado llevar a cabo cuando éramos pequeños. Creo que debemos pensar en ellos/as, he estado con niños que lloraban antes de ir a la extraescolar, para ellos/as no les suponía una distracción sino un malestar. Pienso que a la salida de la escuela necesitan realizar una actividad que les sea motivadora que les ayude a desconectar del entorno escolar.

Creo que lo mejor es que ellos puedan escoger la extraescolar que más les atrae y se sientan cómodos. Por este motivo, es una buena opción, solicitar periodos de prueba gratuitos y comprobar que les gusta. Ya que si abonamos la matrícula antes del inicio de la actividad nos puede condicionar a presionar nuestro hijo/a a seguir.

Otro aspecto a tratar es la “hiperocupación”, entiendo que muchos padres trabajan hasta tarde y necesitan tener ocupados a sus hij@s fuera del horario escolar, pero muchos niñ@s tienen extraescolares hasta tarde y cada día, lo que les supone tener poco rato para ellos/as. Debemos equilibrar el número de extraescolares con el tiempo de juego individual como también con los “deberes” de la escuela.

También debemos tener en cuenta que aunque elijan aquella extraescolar, con el tiempo, pueden ir perdiendo motivación para ella y tener la necesidad de buscar otra.

Pienso que antes de elegir una extraescolar los padres tenemos que hablar con nuestro hijo/a y decidir conjuntamente !!

A mi me gusta escuchar: “Va a esta actividad porque le gusta” aunque para nosotros como padres no sea el extraescolar ideal.

 

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s